Pierwsze kroki na Instagramie – przewodnik

Każdy, kto pragnie stworzyć rozpoznawalną firmę w sieci, musi wiedzieć, że marketing odbywa się teraz nie tylko na Facebooku. Jeśli chcemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, musimy się do nich dostosować. Najłatwiej zrobić to przez Instagram. Jeśli jeszcze nie wiesz co to za platforma, to mamy dla Ciebie zbiór podstawowych informacji, które pomogą Ci w postawieniu pierwszych kroków na Instagramie.

Dlaczego warto wybrać Instagram?

Zanim założysz profil na tym portalu, to sprawdź czy jest on dla Ciebie odpowiedni. Instagram to idealne miejsce dla osób, które robią ładne zdjęcia i grafiki. To głównie na nich opiera się cały marketing. Dopiero, gdy grafika zainteresuje Twojego odbiorcę, wchodzi dalej aby przeczytać tekst. Proste? Opcja idealna dla Ciebie?

To jak mam zacząć?

Przede wszystkim musisz założyć konto. Instagram posiada posiada tylko wersję mobilną, więc musisz ściągnąć aplikację. Jest ona dostępna zarówno na iOS jak i na Androida. Następnie tworzymy swoje konto. Pamiętaj, że jeżeli ma być to profil firmowy, to warto użyć takiej samej nazwy, aby Twoi odbiorcy mogli łatwiej do niego dotrzeć. Następnie uzupełnij wszystkie swoje dane takie jak imię i nazwisko, nazwa użytkownika. Podaj także link do Twojej strony, ponieważ dzięki temu poszerzysz grono swoich odbiorców. Instagram oferuje też możliwość napisania krótkiego BIO. To nic innego jak opis samego siebie – tutaj przedstaw swoje umiejętności, specjalizację czy słowa klucze, które pomogą aby wyszukiwanie Twojego profilu jeszcze prostsze.

Co pokazać na Instagramie?

Jeśli już masz założony profil to teoretycznie, nie pozostaje Ci nic innego jak publikowanie treści. Jednak zanim to zrobisz, określ swoją strategię. Zastanów się co chcesz ludziom pokazać na swoim profilu, a także ile razy w tygodniu chcesz publikować posty. Zastanów się jaki jest powód założenia profilu na Instagramie i co chcesz dzięki niemu osiągnąć. Dobrze będzie, jeśli Twój profil, będzie wizualnie spójny. Największą popularnością cieszą się profile, których zdjęcia czy grafiki są robione w podobnym stylu. Ciekawym zabiegiem jest użycie koloru przewodniego i czcionki, które będą kojarzyć się z Twoją stroną.

Jak często publikować treści?

Instagram to portal, na którym możesz dodawać zdjęcia codziennie, a najlepiej jeśli przygotujesz tak posty, żeby każdego dnia dodać około 2-3. Ten portal społecznościowy charakteryzuje się dynamizmem. Ludzie bardzo szybko przewijają główną stronę i po jakimś czasie Twój profil na pewno rzuci się w oczy. Jeśli będziesz bardzo rzadko publikować posty, ludzie o Tobie zapomną i przestaną Cię obserwować.